Neživé, TOP

Architektúra

Hits: 8464

Archi­tek­tú­ra je ume­nie a ved­ná dis­cip­lí­na zame­ra­ná na návrh a kon­štruk­ciu budov, štruk­túr a pries­to­rov, kto­ré slú­žia ľuďom. Táto oblasť sa venu­je tvor­be a plá­no­va­niu pro­stre­dia, kto­ré ovplyv­ňu­je spô­sob, akým ľudia žijú, pra­cu­jú, a inte­ra­gu­jú so svo­jím oko­lím. Archi­tek­tú­ra sa sústre­ďu­je na dosia­hnu­tie rov­no­vá­hy medzi funkč­ný­mi požia­dav­ka­mi a este­tic­ký­mi kva­li­ta­mi. To zna­me­ná, že budo­vy by mali byť nie­len prak­tic­ké a efek­tív­ne, ale aj vizu­ál­ne prí­jem­né a har­mo­nic­ké. Rôz­ne kul­tú­ry, his­tó­rie a obdo­bia pri­nies­li množ­stvo archi­tek­to­nic­kých štý­lov a dizaj­nov. Od kla­sic­kých a his­to­ric­kých štý­lov po moder­né a expe­ri­men­tál­ne prí­stu­py, archi­tek­ti majú k dis­po­zí­cii rôz­ne este­tic­ké možnosti.

V súčas­nej dobe je stá­le dôle­ži­tej­šie zva­žo­vať envi­ron­men­tál­nu udr­ža­teľ­nosť. Archi­tek­ti sa sna­žia vytvá­rať budo­vy, kto­ré sú ener­ge­tic­ky efek­tív­ne, využí­va­jú obno­vi­teľ­né zdro­je a mini­ma­li­zu­jú envi­ron­men­tál­ny vplyv. Výber vhod­ných mate­riá­lov a metód kon­štruk­cie je kľú­čo­vým aspek­tom archi­tek­to­nic­ké­ho pro­ce­su. To ovplyv­ňu­je nie­len vzhľad budo­vy, ale aj jej trvác­nosť a schop­nosť plniť svo­je úče­ly. Archi­tek­tú­ra nie je obme­dze­ná len na samot­né budo­vy, zahŕňa aj orga­ni­zá­ciu pries­to­ru a vzťa­hy medzi budo­va­mi v mest­skom ale­bo kme­ňo­vom pro­stre­dí. Urba­niz­mus sa zaobe­rá plá­no­va­ním a roz­vo­jom sídiel a miest. S ras­tú­cim tech­no­lo­gic­kým pokro­kom sa archi­tek­ti stá­le viac spo­lie­ha­jú na digi­tál­ne nástro­je, 3D mode­lo­va­nie a inte­li­gent­né sys­té­my pre návrh a sprá­vu budov. Archi­tek­tú­ra zohrá­va kľú­čo­vú úlo­hu v podo­be našich mest­ských kra­jín a pris­pie­va k spo­lo­čen­ské­mu, kul­túr­ne­mu a eko­no­mic­ké­mu kon­tex­tu. Je to ume­nie, kto­ré ovplyv­ňu­je, ako vní­ma­me a vzá­jom­ne inte­ra­gu­je­me s naším prostredím.


Archi­tec­tu­re is an art and a scien­ti­fic dis­cip­li­ne focu­sed on the design and cons­truc­ti­on of buil­dings, struc­tu­res, and spa­ces that ser­ve peop­le. This field is dedi­ca­ted to cre­a­ting and plan­ning envi­ron­ments that influ­en­ce the way peop­le live, work, and inte­ract with the­ir sur­roun­dings. Archi­tec­tu­re aims to achie­ve a balan­ce bet­we­en func­ti­onal requ­ire­ments and aest­he­tic quali­ties, mea­ning that buil­dings should be not only prac­ti­cal and effi­cient but also visu­al­ly ple­a­sing and har­mo­ni­ous. Vari­ous cul­tu­res, his­to­ries, and eras have brought forth a mul­ti­tu­de of archi­tec­tu­ral sty­les and designs. From clas­si­cal and his­to­ri­cal sty­les to modern and expe­ri­men­tal app­ro­aches, archi­tects have a diver­se ran­ge of aest­he­tic possibilities.

In con­tem­po­ra­ry times, con­si­de­ring envi­ron­men­tal sus­tai­na­bi­li­ty is inc­re­a­sin­gly impor­tant. Archi­tects stri­ve to cre­a­te buil­dings that are energy-​efficient, uti­li­ze rene­wab­le resour­ces, and mini­mi­ze envi­ron­men­tal impact. The selec­ti­on of suitab­le mate­rials and cons­truc­ti­on met­hods is a cru­cial aspect of the archi­tec­tu­ral pro­cess, influ­en­cing not only the appe­a­ran­ce but also the dura­bi­li­ty and func­ti­ona­li­ty of the buil­ding. Archi­tec­tu­re extends bey­ond indi­vi­du­al struc­tu­res; it inc­lu­des the orga­ni­za­ti­on of spa­ce and rela­ti­ons­hips bet­we­en buil­dings in urban or rural envi­ron­ments. Urban plan­ning deals with the plan­ning and deve­lop­ment of sett­le­ments and cities. With the advan­ce­ment of tech­no­lo­gy, archi­tects inc­re­a­sin­gly rely on digi­tal tools, 3D mode­ling, and intel­li­gent sys­tems for the design and mana­ge­ment of buil­dings. Archi­tec­tu­re pla­ys a cru­cial role in sha­ping our urban lands­ca­pes and con­tri­bu­tes to the social, cul­tu­ral, and eco­no­mic con­text. It is an art that influ­en­ces how we per­ce­i­ve and inte­ract with our environment.


Use Facebook to Comment on this Post

Biotopy, Les, Príroda, TOP

Les

Hits: 3797

Lesy sú mies­tom, kde sa stre­tá­va prí­ro­da v celej svo­jej roz­ma­ni­tos­ti, kde sa strie­da­jú roč­né obdo­bia a pre­ja­vu­je sa bohat­stvo fló­ry a fau­ny. Les je mies­tom, kde sa cíti­te súčas­ťou prí­ro­dy a kde nachá­dza­te pokoj a oddych. Les je kom­plex­ný eko­sys­tém, je to spo­lo­čen­stvo rast­lín, živo­čí­chov, mik­ro­or­ga­niz­mov a iných orga­niz­mov, kto­ré spo­lu tvo­ria vzá­jom­ne pre­po­je­ný eko­sys­tém. Lesy majú veľ­ký význam nie­len z envi­ron­men­tál­ne­ho hľa­dis­ka, ale aj z hľa­dis­ka ľud­skej kul­tú­ry a hos­po­dár­stva. Stro­my okrem iné­ho posky­tu­jú potra­vu a úkryt pre mno­hé živo­čí­chy a tiež regu­lu­jú mik­ro­kli­ma­tic­ké pod­mien­ky v lese. Rast­li­ny samoz­rej­me pro­du­ku­jú orga­nic­kú hmo­tu a kys­lík vďa­ka fotosyntéze.

Les je domo­vom mno­hých živo­čí­chov, vrá­ta­ne cicav­cov, vtá­kov, pla­zov, oboj­ži­vel­ní­kov, hmy­zu a iných bez­sta­vov­cov. Tie­to živo­čí­chy sa pris­pô­so­bi­li rôz­nym aspek­tom les­né­ho pro­stre­dia a zohrá­va­jú dôle­ži­tú úlo­hu v eko­sys­té­me lesa. Nie­kto­ré z nich sú dôle­ži­té pre roz­klad orga­nic­ké­ho mate­riá­lu a recyk­lá­ciu živín, iné zase slú­žia ako potra­va pre vyš­šie vrstvy potrav­né­ho reťaz­ca. Lesy majú aj hos­po­dár­sky význam. Posky­tu­jú drev­nú hmo­tu, kto­rá sa pou­ží­va na výro­bu nábyt­ku, sta­veb­né­ho mate­riá­lu a pali­vo­vé­ho dre­va. Lesy sú dôle­ži­tým rekre­ač­ným a kul­túr­nym pries­to­rom pre ľudí, kde sa môžu rela­xo­vať, cvi­čiť šport, turis­ti­ka a spoz­ná­vať prí­ro­du. Lesy sú však dôle­ži­té pre zacho­va­nie bio­di­ver­zi­ty, udr­žia­va­nie kva­li­ty pôdy a vody a regu­lá­ciu klí­my. Je dôle­ži­té si uve­do­miť, že lesy sú zra­ni­teľ­ným eko­sys­té­mom, kto­rý je ohro­ze­ný rôz­ny­mi ľud­ský­mi akti­vi­ta­mi, ako sú nad­mer­ná ťaž­ba dre­va, odles­ňo­va­nie, poľ­no­hos­po­dár­ska expan­zia a zne­čis­ťo­va­nie ovzdu­šia a pôdy. Pre­to je dôle­ži­té chrá­niť a udr­žia­vať les­né eko­sys­té­my pre budú­ce generácie.

Foto­gra­fie lesa môžu zachy­tiť túto atmo­sfé­ru a pre­niesť ju divá­kom. Kaž­dá foto­gra­fia lesa je jedi­neč­ná, pre­to­že kaž­dý les má svo­je vlast­né čaro a jedi­neč­né rysy. Pri foto­gra­fo­va­ní lesa je dôle­ži­té hrať si s osvet­le­ním a zor­ný­mi uhla­mi, aby ste zachy­ti­li rôz­ne aspek­ty jeho krá­sy. Ran­né svet­lo môže vytvo­riť nád­her­né fareb­né odtie­ne a zvlášt­ne kon­tras­ty, zatiaľ čo zápa­dy sln­ka môžu stvár­niť les v roman­tic­kom až tajom­nom svet­le. Foto­gra­fie lesa môžu byť nie­len krás­ne, ale aj sil­né a emo­ci­onál­ne. Môžu vzbu­diť pocit úcty k prí­ro­de. Jed­ným zo spô­so­bov, ako zachy­tiť krá­su lesa, je foto­gra­fo­va­nie detai­lov. Môže­te zame­rať svoj objek­tív na tex­tú­ru kôry stro­mov, fareb­né lís­tie ale­bo kvit­nú­ce rast­li­ny na lesoch. Tie­to detail­né zábe­ry môžu pri­niesť divá­ko­vi hlb­ší pohľad do vnút­ra lesa a jeho živo­ta. Ďal­ším spô­so­bom, ako zachy­tiť krá­su lesa, je foto­gra­fo­va­nie jeho širo­kej pano­rá­my. Môže­te sa pokú­siť zachy­tiť celú roz­lo­hu lesa a jeho oko­li­té kra­ji­ny. Tie­to pano­ra­ma­tic­ké zábe­ry môžu pri­niesť pocit hĺb­ky a roz­sa­hu lesa a umož­niť divá­kom cítiť sa, ako­by boli súčas­ťou toh­to úžas­né­ho prostredia.


Forests are pla­ces whe­re natu­re meets in all its diver­si­ty, whe­re sea­sons chan­ge, and the rich­ness of flo­ra and fau­na is disp­la­y­ed. The forest is whe­re you feel part of natu­re and find pea­ce and rela­xa­ti­on. Forests are com­plex eco­sys­tems, com­mu­ni­ties of plants, ani­mals, mic­ro­or­ga­nisms, and other orga­nisms that toget­her form an inter­con­nec­ted eco­sys­tem. Forests are of gre­at impor­tan­ce not only from an envi­ron­men­tal per­spec­ti­ve but also from a cul­tu­ral and eco­no­mic perspective.

Tre­es, among other things, pro­vi­de food and shel­ter for many ani­mals and also regu­la­te mic­roc­li­ma­tic con­di­ti­ons in the forest. Plants, of cour­se, pro­du­ce orga­nic mat­ter and oxy­gen through pho­to­synt­he­sis. Forests are home to many ani­mals, inc­lu­ding mam­mals, birds, repti­les, amp­hi­bians, insects, and other inver­teb­ra­tes. The­se ani­mals have adap­ted to vari­ous aspects of the forest envi­ron­ment and play an impor­tant role in the forest eco­sys­tem. Some of them are impor­tant for decom­po­sing orga­nic mat­ter and recyc­ling nut­rients, whi­le others ser­ve as food for hig­her levels of the food chain.

Forests also have eco­no­mic sig­ni­fi­can­ce. They pro­vi­de tim­ber used in fur­ni­tu­re pro­duc­ti­on, cons­truc­ti­on mate­rials, and fire­wo­od. Forests are an impor­tant rec­re­a­ti­onal and cul­tu­ral spa­ce for peop­le, whe­re they can relax, enga­ge in sports, hiking, and explo­re natu­re. Howe­ver, forests are impor­tant for pre­ser­ving bio­di­ver­si­ty, main­tai­ning soil and water quali­ty, and regu­la­ting the climate.

It is impor­tant to rea­li­ze that forests are vul­ne­rab­le eco­sys­tems thre­a­te­ned by vari­ous human acti­vi­ties such as exces­si­ve log­ging, defo­re­sta­ti­on, agri­cul­tu­ral expan­si­on, and air and soil pol­lu­ti­on. The­re­fo­re, it is impor­tant to pro­tect and main­tain forest eco­sys­tems for futu­re generations.

Forest pho­tog­rap­hy can cap­tu­re this atmo­sp­he­re and con­vey it to vie­wers. Each forest pho­tog­raph is uni­que becau­se each forest has its own charm and uni­que fea­tu­res. When pho­tog­rap­hing a forest, it is impor­tant to play with ligh­ting and angles to cap­tu­re dif­fe­rent aspects of its beau­ty. Mor­ning light can cre­a­te beau­ti­ful color sha­des and pecu­liar con­trasts, whi­le sun­sets can depict the forest in roman­tic or mys­te­ri­ous light. Forest pho­tog­raphs can be not only beau­ti­ful but also power­ful and emo­ti­onal. They can evo­ke a sen­se of reve­ren­ce for nature.

One way to cap­tu­re the beau­ty of the forest is to pho­tog­raph details. You can focus your lens on the tex­tu­re of tree bark, color­ful lea­ves, or blo­oming plants in the forest. The­se detai­led shots can pro­vi­de vie­wers with a dee­per look into the inte­ri­or of the forest and its life. Anot­her way to cap­tu­re the beau­ty of the forest is to pho­tog­raph its wide pano­ra­ma. You can try to cap­tu­re the enti­re expan­se of the forest and its sur­roun­ding lands­ca­pes. The­se pano­ra­mic shots can bring a sen­se of depth and sco­pe to the forest and allow vie­wers to feel like they are part of this ama­zing environment.


Use Facebook to Comment on this Post

Dolné Považie, Krajina, Slovenská krajina

Modrová horáreň

Hits: 2979

Mod­ro­vá horá­reň je cha­to­vá oblasť obce Mod­ro­vá. Nachá­dza sa asi 1.5 km od obce. Nachá­dza sa tu okrem chát aj zná­mej­šie rekre­ač­né zaria­de­nie, kto­ré má momen­tál­ne názov Seni­or Mod­ro­vá. Pred­tým to bol Horec a dáv­nej­šie Dumas. Doli­na sa nazý­va Doli­na Kališ­te, je súčas­ťou Považ­ské­ho Inov­ca. Loka­li­tu veľ­mi dob­re poznám.


Mod­ro­vá Horá­reň is a cot­ta­ge area in the vil­la­ge of Mod­ro­vá. It is loca­ted app­ro­xi­ma­te­ly 1.5 km from the vil­la­ge. Besi­des cot­ta­ges, the­re is also a more well-​known rec­re­a­ti­onal faci­li­ty cal­led Seni­or Mod­ro­vá. Pre­vi­ous­ly, it was kno­wn as Horec and even ear­lier as Dumas. The val­ley is cal­led Doli­na Kališ­te and is part of the Považ­ský Ino­vec moun­tain ran­ge. I know the area very well.


Odka­zy

Use Facebook to Comment on this Post

Akvaristika, Kôrovce, Krevety, Organizmy, Príroda, Živočíchy

Neocaridina heteropoda

Hits: 8361

Hete­ro­po­dy sú nená­roč­né kre­ve­ty. Pôvod­ne bol ten­to druh popí­sa­ný pod náz­vom N. den­ti­cu­la­ta sinen­sis. Má množ­stvo foriem, napr.: cher­ry, red, wild, red cher­ry, yel­low, red fire.


Hete­ro­pods are unde­man­ding shrimp. Ori­gi­nal­ly, this spe­cies was desc­ri­bed under the name N. den­ti­cu­la­ta sinen­sis. It has many forms, such as cher­ry, red, wild, red cher­ry, yel­low, red fire.


Hete­ro­po­den sind ans­pruchs­lo­se Gar­ne­len. Urs­prün­glich wur­de die­se Art unter dem Namen N. den­ti­cu­la­ta sinen­sis besch­rie­ben. Sie hat vie­le For­men, wie zum Beis­piel Kirsch‑, Rot‑, Wild‑, Rotkirsch‑, Gelb- und Rotfeuer-Garnelen.

Odka­zy

Use Facebook to Comment on this Post

Akvaristika, Chovne, Organizmy, Príroda, Ryby, Živočíchy

Imro a Karin Fuljerovci

Hits: 6968

Pri­znám sa, že afric­ké cich­li­dy sú moje obľú­be­né ryby. Veľ­mi dlho som sa chys­tal k Imro­vi do Byt­če na náv­šte­vu a už ma veľ­mi škre­lo, že za tie roky, čo cho­vám Afri­ku, som ešte u Imra nebol. 8.5.2008 sa zapí­sal do môj­ho akva­ris­tic­ké­ho živo­ta veľ­ký­mi pís­me­na­mi – nav­ští­vil som Ful­je­rov­cov. Imro je fana­tik, kto­rý svo­je ryby zbož­ňu­je. K tej­to veľ­kej záľu­be pri­tia­hol aj svo­ju man­žel­ku, kto­rá svoj­ho man­že­la nie­len pod­po­ru­je, ale akva­ris­ti­ku aj vyko­ná­va. Karin jed­no­du­cho pat­rí ku Imro­vi a oba­ja pat­ria ku svo­jim rybám. Pre­to čas­to ak poviem Ful­jer, tak je v tom aj Karin. Nikdy dote­raz som nepoz­nal taký­to zohra­tý akva­ris­tic­ký pár. Mož­no aj pre­to som od nich odchá­dzal taký pre­sved­če­ný, že táto náv­šte­va bola pek­ná, zmys­lu­pl­ná, a že sa sem čosko­ro vrá­tim. Imro, čo ma ešte viac teší, má klad­ný vzťah nie­len ku rybám, ale aj k iným živým tvo­rom, dokon­ca sa tým­to záuj­mom aj venuje.

Vte­dy sa Imro roz­ši­ro­val, sta­via nové dve miest­nos­ti, priaz­niv­ci afric­kých cich­líd sa majú na čo tešiť. Veľa tomu už nechý­ba. Ťaž­ko opí­sať, čo sa dá uňho nájsť. Už len keď spo­me­niem 8 – 10 foriem Trop­he­usov, tak sa dvih­ne obo­čie všet­kým, kto­rí majú tuše­nie, o aké ryby ide. Z iných piko­šiek spo­me­niem napr. Caloc­hro­mis mela­nos­tig­ma, Enan­ti­opus mela­no­ge­nys, via­ce­ro foriem Cyp­ho­ti­la­pia gib­be­ro­sa, Cha­li­noc­hro­mis ndho­boi. Srd­co­vou zále­ži­tos­ťou sú ale pre Imra aulo­no­ka­ry. V kaž­dom prí­pa­de sa tu dá nájsť kvan­tum zau­jí­ma­vých a krás­nych rýb. Imro sor­ti­ment aj dosť obmie­ňa, tak­že vždy sa náj­de dob­rý dôvod prí­sť zno­vu. Ja som sa vyte­šo­val celý deň, až ma muse­li vyhnať ;-). Verím, že foto­gra­fie a video­záz­nam vás pre­sved­čia o tom, že Ful­jer je znač­ka kvality.

Ful­je­rov­ci majú svo­je strán­ky s príz­nač­ným náz­vom www​.cich​lid​.sk. Je urči­te zau­jí­ma­vé, že v ponu­ke majú aj divo­ké odchy­ty rýb, a to je naozaj rari­ta. Pre cho­va­te­ľa, kto­rý to mys­lí s ryba­mi váž­ne, to je veľ­mi dob­rá mož­nosť, ako prí­sť ku skve­lým chov­ným rybám. Okrem toho ponú­ka­jú napr. krmi­vá O.S.I., poza­dia do akvá­rií Back to Natu­re”, ale napr. aj zahra­nič­nú akva­ris­tic­kú literatúru.


I admit that Afri­can cich­lids are my favo­ri­te fish. I had long plan­ned to visit Imro in Byt­ča, and I was itching to go becau­se in all the years I’ve been kee­ping Afri­can fish, I had never been to Imro­’s pla­ce. May 8, 2008, was a big day in my fish­ke­e­ping life – I visi­ted the Ful­jer fami­ly. Imro is a fana­tic who ado­res his fish. His gre­at pas­si­on has also dra­wn his wife, who not only sup­ports him but also prac­ti­ces aqu­aris­tics her­self. Karin sim­ply belo­ngs with Imro, and both belo­ng with the­ir fish. Tha­t’s why whe­ne­ver I say Ful­jer, Karin is also part of it. I had never met such a well-​coordinated aqu­arist coup­le befo­re. Per­haps tha­t’s why I left so con­vin­ced that this visit was nice, mea­ning­ful, and that I would return here soon. What makes me even hap­pier, Imro not only has a posi­ti­ve rela­ti­ons­hip with fish but also with other living cre­a­tu­res, he even devo­tes him­self to this interest.

At that time, Imro was expan­ding, buil­ding two new rooms; fans of Afri­can cich­lids have somet­hing to look for­ward to. The­re isn’t much left. It’s hard to desc­ri­be what you can find the­re. Just men­ti­oning 8 – 10 forms of Trop­he­us rai­ses the eyeb­ro­ws of all tho­se who have an ink­ling of what kind of fish they are. Among other deli­ca­cies, I’ll men­ti­on Caloc­hro­mis mela­nos­tig­ma, Enan­ti­opus mela­no­ge­nys, seve­ral forms of Cyp­ho­ti­la­pia gib­be­ro­sa, Cha­li­noc­hro­mis ndho­boi. But Imro­’s heart belo­ngs to aulo­no­ca­ras. In any case, you can find a mul­ti­tu­de of inte­res­ting and beau­ti­ful fish here. Imro often chan­ges his assort­ment, so the­re­’s alwa­ys a good rea­son to come back. I was looking for­ward to it all day, they had to kick me out ;-). I belie­ve that the pho­tos and video recor­dings will con­vin­ce you that Ful­jer stands for quality.

The Ful­jer fami­ly has the­ir web­si­te with the cha­rac­te­ris­tic name www​.cich​lid​.sk. It’s cer­tain­ly inte­res­ting that they also offer wild-​caught fish, which is tru­ly a rari­ty. For a fish kee­per who takes fish seri­ous­ly, this is a very good oppor­tu­ni­ty to get excel­lent bre­e­ding fish. In addi­ti­on, they offer, for exam­ple, O.S.I. food, Back to Natu­re” aqu­arium backg­rounds, as well as fore­ign aqu­arium literature.


Ich gebe zu, dass afri­ka­nis­che Bunt­bars­che mei­ne Lieb­lings­fis­che sind. Ich hat­te lan­ge gep­lant, Imro in Byt­ča zu besu­chen, und ich brann­te darauf zu gehen, denn in all den Jah­ren, in denen ich afri­ka­nis­che Fis­che hal­te, war ich noch nie bei Imro zu Hau­se gewe­sen. Der 8. Mai 2008 war ein gro­ßer Tag in mei­nem Aqu­arium­le­ben – ich besuch­te die Ful­jer Fami­lie. Imro ist ein Fana­ti­ker, der sei­ne Fis­che vere­hrt. Sei­ne gro­ße Lei­den­schaft hat auch sei­ne Frau ange­zo­gen, die ihn nicht nur unters­tützt, son­dern auch selbst Aqu­aris­tik bet­re­ibt. Karin gehört ein­fach zu Imro, und bei­de gehören zu ihren Fis­chen. Des­halb ist immer, wenn ich Ful­jer sage, auch Karin dabei. Ich hat­te zuvor noch nie ein so gut ein­ges­piel­tes Aqu­ari­is­ten­pa­ar get­rof­fen. Viel­le­icht bin ich des­halb so über­ze­ugt gegan­gen, dass die­ser Besuch schön und sinn­voll war und dass ich bald wie­der­kom­men wür­de. Was mich noch glück­li­cher macht, Imro hat nicht nur eine posi­ti­ve Bez­ie­hung zu Fis­chen, son­dern auch zu ande­ren Lebe­we­sen, er wid­met sich die­sem Inte­res­se sogar.

Zu die­ser Zeit erwe­i­ter­te Imro sein Zuhau­se, bau­te zwei neue Zim­mer; Fans afri­ka­nis­cher Bunt­bars­che haben also etwas zu erwar­ten. Es fehlt nicht mehr viel. Es ist sch­wer zu besch­re­i­ben, was man dort fin­den kann. Schon die Erwäh­nung von 8 – 10 For­men von Trop­he­us lässt bei allen, die eine Ahnung haben, um wel­che Art von Fis­chen es sich han­delt, die Augenb­rau­en hoch­zie­hen. Unter ande­ren Köst­lich­ke­i­ten wer­de ich Caloc­hro­mis mela­nos­tig­ma, Enan­ti­opus mela­no­ge­nys, meh­re­re For­men von Cyp­ho­ti­la­pia gib­be­ro­sa, Cha­li­noc­hro­mis ndho­boi erwäh­nen. Aber Imros Herz gehört den Aulo­no­ca­ras. Auf jeden Fall fin­det man hier eine Viel­zahl von inte­res­san­ten und schönen Fis­chen. Imro ändert sein Sor­ti­ment oft, daher gibt es immer einen guten Grund, zurück­zu­kom­men. Ich habe den gan­zen Tag darauf gef­re­ut, sie muss­ten mich raussch­me­i­ßen ;-). Ich bin über­ze­ugt, dass die Fotos und Video­auf­nah­men Sie davon über­ze­ugen wer­den, dass Ful­jer für Quali­tät steht.

Die Ful­jer Fami­lie hat ihre Web­si­te mit dem cha­rak­te­ris­tis­chen Namen www​.cich​lid​.sk. Es ist sicher­lich inte­res­sant, dass sie auch wild gefan­ge­ne Fis­che anbie­ten, was wirk­lich eine Sel­ten­he­it ist. Für einen ernst­haf­ten Fisch­hal­ter ist dies eine sehr gute Gele­gen­he­it, aus­ge­ze­ich­ne­te Zucht­fis­che zu bekom­men. Darüber hinaus bie­ten sie zum Beis­piel O.S.I. Fut­ter, Back to Natu­re” Aqu­arium­hin­ter­grün­de sowie aus­län­dis­che Aqu­arium­li­te­ra­tur an.


Przyz­na­ję, że afry­ka­ńs­kie pie­lęg­ni­ce są moimi ulu­bi­ony­mi ryba­mi. Od dawna pla­no­wa­łem odwie­dzić Imra w Byt­ča, i cies­zy­łem się na to, bo przez wszys­tkie lata hodo­wa­nia ryb afry­ka­ńs­kich, nig­dy nie byłem u Imra. 8 maja 2008 roku od

wie­dzi­łem rodzi­nę Ful­je­rów, co było wiel­kim wydar­ze­niem w moim życiu akwa­rys­tycz­nym. Imro to fana­tyk, któ­ry uwiel­bia swo­je ryby. Jego wiel­ka pas­ja przy­ci­ąg­nęła również jego żonę, któ­ra nie tyl­ko go wspie­ra, ale również sama upra­wia akwa­rys­ty­kę. Karin po pros­tu nale­ży do Imra, a obo­je nale­żą do swo­ich ryb. Dla­te­go kie­dy mówię Ful­jer, zaws­ze mam na myśli również Karin. Nig­dy wcze­śniej nie spot­ka­łem tak dobr­ze zgra­nej pary akwa­rys­tycz­nej. Być może dla­te­go wys­ze­dłem z tak prze­ko­na­niem, że ta wizy­ta była miła, znac­ząca i że wkrót­ce tu wró­cę. Co mnie jeszc­ze bar­dziej cies­zy, Imro nie tyl­ko ma pozy­ty­wny sto­su­nek do ryb, ale także do innych istot żywych, nawet poświ­ęca się tej pasji.

Wówc­zas Imro roz­bu­do­wy­wał swo­je akwa­rium, budu­jąc dwa nowe pomieszc­ze­nia; fani afry­ka­ńs­kich pie­lęg­nic mają więc na co cze­kać. Już pra­wie wszys­tko goto­we. Trud­no opi­sać, co można tam zna­le­źć. Już samo wspom­nie­nie 8 – 10 form Trop­he­usów spra­wia, że wszys­cy, któr­zy mają cho­ćby pojęcie, o jakie ryby cho­dzi, uni­osą brwi. Wśród innych sma­ko­ły­ków wspom­nę Caloc­hro­mis mela­nos­tig­ma, Enan­ti­opus mela­no­ge­nys, kil­ka form Cyp­ho­ti­la­pia gib­be­ro­sa, Cha­li­noc­hro­mis ndho­boi. Ale ser­cem Imra są aulo­no­ka­ry. W każdym razie można tu zna­le­źć mnóst­wo inte­re­su­jących i pięk­nych ryb. Imro częs­to zmie­nia asor­ty­ment, więc zaws­ze jest dob­ry powód, by wró­cić. Cały dzień się na to cies­zy­łem, musie­li mnie wyr­zu­cić ;-). Jes­tem prze­ko­na­ny, że zdjęcia i nag­ra­nia wideo prze­ko­na­ją cię, że Ful­jer to gwa­ranc­ja jakości.

Rodzi­na Ful­je­rów ma swo­ją stro­nę inter­ne­to­wą o cha­rak­te­rys­tycz­nej nazwie www​.cich​lid​.sk. Na pewno inte­re­su­jące jest to, że ofe­ru­ją także dzi­ko zło­wi­one ryby, co napra­wdę jest rzad­ko­ścią. Dla hodo­wcy, któ­ry trak­tu­je ryby powa­żnie, jest to bar­dzo dob­ra okaz­ja, aby zdo­być dosko­na­łe ryby hodo­wla­ne. Ponad­to ofe­ru­ją na przy­kład kar­mę O.S.I., tła do akwa­rium Back to Natu­re”, a także zag­ra­nicz­ną lite­ra­tu­rę akwarystyczną.


Use Facebook to Comment on this Post