45
Kvalita článku
Informačná hodnota: 40 | Originalita: 82 | Dôveryhodnosť: 14
Hits: 3548

Hrad je pomerne rozsiahly a zachovalý hrad. Okrem iného sa v jeho areáli nachádza sokoliarsky dvor Astur. Ku hradu sa dá dostať z obcí Píla, aj Častá. Trochu škaredá, ale používaná prezývka pre hrad je . Červený kameň navštevuje najmä v lete veľa návštevníkov (). Červený Kameň je situovaný kremencovom brale, je viditeľný najmä z väčších diaľok. Patril do sústavy stredovekých pohraničných hradov na ochranu západných hraníc Uhorska (pamiatky.net). Hrad mal pôvodne stáť na protiľahlom, vyššom kopci. Tak ho vybrala kráľovná (hradcervenykamen.sk). hradu siaha pred rok 1240. Jeden z názvov hradu je aj (). Nemecký názov pre Červený Kameň je , maďarský . Majitelia hradu sa striedali, okrem iného nimi boli aj a . prestaval stredoveký hrad na renesančnú pevnosť v 16. storočí. Neskôr hrad prestavovali viackrát Pálfiovci (hradcervenykamen.sk).


is a relatively extensive and well-preserved castle. Within its premises, there is also the Falconry Court . The castle can be reached from the villages of and . A somewhat unflattering but commonly used nickname for the castle is Červák. Červený Kameň attracts many visitors, especially in the summer (Peter ). Situated on a rhyolite hill, the castle is particularly visible from greater distances. was part of the system of medieval border castles designed to protect the western borders of Hungary (.net). Originally, the castle was supposed to be built on the opposite, higher hill. This choice was made by Constance (hradcervenykamen.sk). The history of the castle dates back to before 1240. One of the names for the castle is also Bobrí hrad (Beaver Castle). The German name for Červený Kameň is Rothenstein, and in Hungarian, it’s Vöröskő. The castle changed owners over time, including the Fuggers and the Pálfis. Anton Fugger reconstructed the medieval castle into a Renaissance fortress in the 16th century. Later, the castle was reconstructed several times by the Pálfis (hradcervenykamen.sk).