2005, 2006, 2008, Akcie, Akvaristika, Burzy, Klubové, Reportáže, Výstavy

Akvarista Plzeň

Hits: 9441

Výstavné akvária

Výstava

Akvarista Plzeň 2008

Klub IRIS bol usporiadateľom 4. kola Majstrovstiev Európy Guppy v Plzni 15. až 17.8.2008. Popri tom sa uskutočnila výstava Xipho-Molly a Betta splendens o Plzenský pohár, všeobecná výstava rýb a akvaristická burza. Po už viacročnej skúsenosti si dovolím povedať, že v Plzni sa vždy zídu krásne gupky, čomu zodpovedali aj tohtoročné dosiahnuté vysoké bodové hodnoty pre ne. Dosiahnuť 80 bodov a umiestniť sa na 38. mieste nie je bežný jav. Ja som prišiel na pozvanie IRIS-u pre člena klubu.akva.sk posudzovať gupky. To bola pre mňa veľká česť.

Do Plzne som cestoval spolu s Ivanom Vyslúžilom v stredu 13. augusta. Docestovali sme 14. augusta, niečo po šiestej hodine rannej. Pred železničnou stanicou nás čakal predseda IRIS-u, čo nás veľmi potešilo, ale aj trochu prekvapilo – veď bolo skoro ráno :-). Autom nás Láďa Protiva doviezol na výstavu, kde už boli naši známi, Gerhard Ostrzil z Viedne, Boguslaw Micinski z Krakova, Boris Burger a Ľudo Fujko z Martina a domáci Jarda Mühlbacher. Ponúkli sme sa kávou, čajom, výbornými kobližkami a medzinárodne sme sa rozprávali ;-). Poľsky, česky, nemecky a slovensky. Ani jeden z nás nevedel poriadne cudzí jazyk, napriek tomu sme sa bavili „jedna radosť“. Ja som sa napr. dopracoval pomocou svojho prsteňa na ruke k tomu, že slovo „Hochzeit“ znamená svadba. Keďže posudzovanie malo začať až o desiatej a ubytovaní sme už boli, šiel som sa dovtedy vyspať. Padlo mi to veľmi vhod. Pred desiatou hodinou som bol už celkom svieži, najedený, vytešený a pripravený posudzovať. Gupky boli v stojane spolu s Xipho-Mollami, bojovnice boli tesne vedľa v samostatnom stojane. Bojovnice sa posudzovali až podvečer. Väčšina vystavených gupiek sa mi veľmi páčila, napokon, posúďte to sami podľa fotografií.

</p>

Z oficiálnych výsledkových listín – 4. kolo ME Guppy triá

Vedúcim výstavy bol Karel Pšenčík (IRIS/CZ). Posudzovali JUDr. Milan Hrubý (IRIS/CZ), Ing. Boris Burger (SZCH/SK), Boguslaw Micinski (KPR/PL), Gerhard Ostrzil (ÖGG/A) a Peter Kaclík (KAS/SK). Pozorovateľom bol Vladimír Protiva (IRIS/CZ). Výstavy sa zúčastnilo 56 súťažiacich so 135 kolekciami z Nemecka, Talianska, Rakúska, Poľska, Slovenska a Česka. Celkovými víťazmi sa stali za dlhoplutvé Manfred Hiemer (DGD/D), za mečíkaté Václav Štafl (AKV/CZ) a za krátkoplutvé Gerhard Ostrzil (ÖGG/A).

Dlhoplutvé gupky (podľa chovateľov)ŠtandardBody
1. Manfred Hiemer (DGD/D)2-3-188.00
2. Gernot Kaden (IGMX/D)2-3-10/187.33
3. Boguslaw Micinski (KPR/PL)2-3-186.33
4.-5. Jens Bergner (DGD/D)2-3-10/186.00
4.-5. Michael Milde (ÖGG/A)2-3-186.00
6. Michael Lehmann (IGMX/D)2-6-185.67
7.-11. Heike Bergner (DGD/D)2-3-185.33
7.-11. Kristina Kaden (IGMX/D)2-3-10/185.33
7.-11. Willi Kosa (DGD/D)2-3-185.33
7.-11. Batja Melnik (DGD/D)3-2-185.33
7.-11. Václav Štafl (AKV/CZ)2-1-8/1185.33

Krátkoplutvé gupky (podľa chovateľov)ŠtandardBody
1. Gerhard Ostrzil (ÖGG/A)11-1-1183.00
2. JUDR. Vladimír Protiva (IRIS/CZ)9-1-1181.33
3. Boguslaw Micinski (KPR/PL)11-3-180.33
4. Gernot Kaden (IGMX/D)11-1-8/1179.00
5. Michael Lehmann (IGMX/D)10-1-1178.00

Medzinárodná súťaž o Plzeňský pohár

Mečíkaté gupky (podľa chovateľov)ŠtandardBody
1. Václav Štafl (AKV/CZ)5-1-1885.67
2. Michael Milde (ÖGG/A)6-1-1185.33
3. Gernot Kaden (IGMX/D)6-1-1184.33
4. Bodo Freimuth (GPH/D)5-1-783.67
5. Doc. MUDr. Petr Dvořák CSc. (CYPERUS/CZ)5-1-9/1483.33
6. Roman Dvořák (TETRA/CZ)5-1-9/1482.00
7.-8. Günther Kosnowski (DGD/D)7-3-9/1481.67
7.-8. Gerhard Ostrzil (ÖGG/A)7-1-9/1481.67
9. Dr. Walter Schuster (ÖGG/A)6-1-1181.33
10. Gianluca Vanelli (AIG/I)7-3-981.00

Xipho-Molly Plzeň 2008

Vedúcim výstavy bol Karel Pšenčík (IRIS/CZ), posudzovateľmi boli Ľudovít Fujko (SZCH/SK), Karel Krček (ČMSXM/CZ), Pavel Jung (ČKG/CZ), Ladislav Mazanec (IRIS/CZ) a Ivan Vyslúžil (SZCH/SK). Súťaže sa zúčastnilo 22 súťažiacich so 60 kolekciami z Poľska, Slovenska a Česka. Víťazmi sa stali pre štandard Xiphophorus helleri – Zdeněk Machek (ČMSXM/CZ) – 93.67, pre Xiphophorus maculatus – Ivan Vyslúžil (SZCH/SK) – 90.33, pre Xiphophorus variatus – Jiří Hasman (IRIS/CZ) – 88.00, pre Poecilia sphenops – Ivan Vyslúžil (SZCH/SK) – 85.33.

Xiphophorus helleri ( podľa chovateľov)ŠtandardBody
1. Zdeněk Machek (ČMSXM/CZ)XHL93.67
2. Ivan Vyslúžil (SZCH/SK)XHD91.33
3. Ing. Pavel Herbrik (IRIS/CZ)XHD89.00
4. Josef Felt (IRIS/CZ)XHL87.00
5. Boguslaw Micinski (KPR/PL)XHD86.67

Xiphophorus variatus ( podľa chovateľov)ŠtandardBody
1. Jiří Hasman (IRIS/CZ)XVN88.00
2. Jaroslav Mühlbacher (IRIS/CZ)XVD81.00
3. Josef Felt (IRIS/CZ)XVD80.67

Xiphophorus maculatus ( podľa chovateľov)ŠtandardBody
1. Ivan Vyslúžil (SZCH/SK)XMS90.33
2. Josef Felt (IRIS/CZ)XMN85.33
3. Karolína Slunéčková (AKC/CZ)XMN84.00
4. Ing. Pavel Herbrik (IRIS/CZ)XMS83.67
5. Jaroslav Mühlbacher (IRIS/CZ)XMN80.67

Poecilia sphenops ( podľa chovateľov)ŠtandardBody
1. Ivan Vyslúžil (SZCH/SK)PSD85.33
2. Josef Felt (IRIS/CZ)PSL76.33
3. Boguslaw Micinski (KPR/PL)PSL76.00

Medzinárodná súťaž o Plzeňský pohár – Betta splendens – Plzeň 2008

Musím sa priznať, že bojovnice, ktoré boli vystavené v Plzni ma neoslnili. Napokon aj víťazný samec mal rozdiel na druhého v poradí až 13 bodov. Súťažilo 28 chovateľov so 70 kolekciami z Poľska, Nemecka, Slovenska a Česka. Vedúcim výstavy bol Karel Pšenčík (IRIS/CZ), posudzovali podľa štandardu IGL Martin Boudný (IGL/CZ), Hans-Jürgen Ende (RGC/D) a Christoph Bärecke (RGC/D). Pozorovateľom bol Vladimír Protiva (IRIS/CZ). Celkovým víťazom sa stal Jozef Felt (IRIS/CZ). Jednotlivé variety vyhrali Zdeněk Dočekal (TETRA/CZ) za kategóriu kruh, Josef Felt (IRIS/CZ) za kategóriu vlajka a Hans-Jürgen Ende (RGC/D) za kategóriu crown.

Betta splendens ( podľa chovateľov)ŠtandardBody
1. Josef Felt (IRIS/CZ)F89
2. Anna Oziomek (PTAT/PL)F76
3. Hans-Jürgen Ende (RGC/D)Crown74
4. Katarzyna Oziomek (PTAT/PL)Crown74
5. Vladislav Kolaja (IRIS/CZ)F73
6.-7. Milan Vetrák (SZCH/SK)F69
6.-7. Petr Pechouš (IRIS/CZ)F69
8.-10. Janusz Oziomek (PTAT/PL)Crown67
8.-10. Lukáš Nimberger (IRIS/CZ)F67
8.-10. Miroslav Konôpka (SZCH/SK)F67

Výstava rýb typu „všehochuť“

Z vystavovaných rýb by som vypichol Enneacampus ansorgii, Enneacanthus gloriosus, E. chaetodon, Elassoma evergladei, Nematobrycon lacortei, Pseudomugil furcatus, Notobranchius palmquisti, Aphyosemion striatum

K videniu boli tieto druhy rýb vo vkusne zariadených akváriách:

• Altolamprologus compressiceps
  • Amatitlania nigrofasciata
  • Ancistrus sp. LDA16
  • Aphyosemion poliaki
  • Aphyosemion striatum
  • Archocentrus multispinosus
  • Astronotus ocellatus
  • Callochromis macrops
  • Carassius auratus
  • Copella arnoldi
  • Cryptoheros sajica
  • Elassoma evergladei
  • Enneacampus ansorgii
  • Enneacanthus gloriosus
  • Enneacanthus chaetodon
  • Fundulopanchax gardneri
  • Hemichromis lifalili
  • Hemigrammus marginatus
  • Heros sp. Gold
  • Hyphessobrycon eques
  • Chitala ornata
  • Julidochromis transcriptus
  • Labidochromis caeruleus
  • Lamprologus speciosus
  • Macropodus erythropterus
  • Maylandia estherae
  • Melanotaenia trifasciata
  • Nannostomus marginatus
  • Nanochromis transvestitus
  • Nematobrycon lacortei
  • Nematobrycon palmeri
  • Neolamprologus boulengeri
  • Neolamprologus multifasciatus
  • Neolamprologus similis
  • Nomorhamphus liemi
  • Nothobranchius palmquisti
  • Paracheirodon innesi
  • Pelvicachromis ornatus
  • Phalloceros caudimaculatus reticulatus
  • Phenacogrammus interruptus
  • Poecilia nigrofasciata
  • Prionobrama filigera
  • Pseudomugil furcatus
  • Pseudotropheus acei
  • Pterophyllum scalarae
  • Pterygoplichthys gibbiceps
  • Steatocranus casuarius
  • Symphysodon aequifasciatus
  • Synodontis velifer
  • Tanichthys albonubes
  • Thorichthys ellioti
  • Trichogaster leerii
  • Trichogaster trichopterus
  • Xenotilapia ornatipinnis
  • Xenotilapia spiloptera
  • Xiphophorus helleri

Predajná časť

Ak niekto chcel kúpiť svojim rybám nejaké krmivo, pripadne nejakú techniku, tak si mal z čoho vybrať. Všimol som si zaujímavý trend, že v Česku je malý záujem o submerzné vodné rastliny. Veľké balenia krmív ale šli na odbyt. Rovnako ma prekvapil aj pomerne veľký záujem o ryby, ktorých ponuka bola pomerne veľká. Ako „gupkár“ by som vyzdvihol, že aj bežný návštevník akcie si mohol domov odniesť veľmi pekné gupky, z ktorých by možno dokázal vychovať výstavné jedince.

Záver

S Plzne sme odchádzali veľmi spokojní. Bolo nám naozaj veľmi dobre. Na záver sme sa šli s Ivanom najesť a napokon sme sa ocitli pri jednom stole s Láďom Protivom a hosťami z Nemecka. Viac ako hodinu sme ešte strávili spolu, na konci sme dokonca kreslili ryby na papier spolu s malým dieťaťom nemeckého hosťa.

Z jednotlivých kategórií: Najprv je umiestnenie, potom meno, klubová príslušnosť, štát, kategória a počet dosiahnutých bodov:

Rok 2006 – 5. ročník – 18.-20.08.2006

V dňoch 17.-20.08.2006 sa v Plzni uskutočnila medzinárodná výstava Akvarista Plzeň. V rámci nej sa konalo 1. kolo Majstrovstiev Českej republiky (MČR) Guppy-tria 2006, 1. kolo MČR Xipho-Molly 20006, medzinárodná súťaž Betta splendens, Medzinárodné majstrovstvá ČR Guppy-páry. Výsledky súťaží si môžete pozrieť na www.irisplzen.cz. Z toho, čo si ja pamätám, tak hviezdami skutočne jagavými boli ryby Vladimíra Sládka staršieho.

Do Plzne som sa vybral s Ivanom Vyslúžilom. Napokon dostali sme pozvanie, alebo ako to nazvať, od Láďu Sládka, ktorý nám napokon zariadil aj ubytovanie. Výstava v Plzni, myslím že šlo o 5 ročník, sa koná v priestore strednej školy a tá ma aj ubytovacie kapacity. Je to veľmi dobrý pocit, keď ráno vstanem, prejdem pár krokov a som na výstave. Tento rok sme bývali na 2 poschodí, a výstava bola na 1. poschodí. Ideálny stav. Náš vlak mal odchod skoro poobede a do Plzne sme prišli pomerne neskoro večer, ale všetko prebehlo hladšie než hladko. Do polnoci som ešte dokumentoval výstavu, využíval som minimum ľudí, ktorí by sa mi eventuálne mohli motať pred objektívom ;-).

Samozrejme, stretli sme sa aj so samým vedením, Láďom Protivom, ktorý mal plnú hlavu starostí. Okrem iného, mal za sebou posudzovaciu tortúru a kolekcií bolo tento rok v Plzni kvantum a boli veľmi slušné. Výstava nemala štatút ME, ale myslím, že úrovňou sa k nej rovnala. Najmä v kategórii Guppy. Súčasťou výstavy boli aj iné druhy rýb, výstavné akvária, predajná burza rýb, akvaristického tovaru, a čiastočne aj výstava teráriových živočíchov.

Na druhý deň sme pobudli na výstave celý deň, postretali sme kopec známych ľudí, mne pribudli drobnosti do výbavy, nejaký perrenator, transportné sáčky, kolienka na PVC trubky, molitan do filtra nejaké ryby, lýrové gupky, Corydoras nanus, C. adolfoi, C. julli, Ivanovi pribudla vysnívaná Barclaya a ktovie čo ešte? Večer dorazil na výstavu napr. Ivan Krouský z Prahy, Pavol Sedlák s kamarátmi, jednoducho Plzeň láka.

Počkali sme do večera na vyhodnotenie a posedenie, ktoré bolo neďaleko od miesta výstavy. Ako som spomenul, väčšinu ocenení získal Vladimír Sládek, niečo pán Mazanec, niečo aj sám vedúci klubu a organizátor výstavy Vladimír Protiva. Každému sa samozrejme zatlieskalo, len Protivovi sa ušiel piskot. Netreba si to však zle vysvetľovať, išlo len o priateľské doberanie. Rád spomeniem, že v kategórií kruhov v Betta splendens vyhral člen klub.akva.sk Juraj Bachár, k čomu mu gratulujem. V celkovom súčte mu patrilo 5. miesto. Pekne sa umiestnil aj Braňo Barčin. Vystavoval som aj ja, a veľmi úspešne – zúčastnil som sa. Skončil som vo svojej kategórii posledný 52. Večer nám šiel rýchlik naspäť, šťastlivo sme docestovali ráno do Bratislavy a o rok predpokladám pôjdeme do Plzne zas.

Odkazy

Rok 2005 – 4. ročník – 19. – 21.8.2005

Odkazy